Spår=hopp å lek?

Ja som rubiken tyder gick inte första spåret så bra efter min å Exas bruks paus på 2v.
Tyckte det varit så intensivt innan tävlingen, så både hon och jag kunde behöva vila innan vi angrep träningen inför lägre klass.
Så i Fredags la jag ut ett spår till Exa och ett till Glada.
Exa fick ett "mellan långt" med 7apporter, inte grymme svåra vinkar och i bra terräng!
När jag tog spår sakerna på cyklen började hon vibrera och tittade på mig med stora "popp ögon" å verkade säga, ÄNTLIGEN!!!
När vi kom till spåret fick Glada börja med sitt, även hon har haft spår paus.
Hon har inget jätte spår intresse så henne spårar jag enkla spår, har snusdosor med godis istället för apporter.
Men jag hade lagt ett appell spår till henne.
Hon tog spåret perfekt!! Inte en enda tveken, inte en enda miss, har aldrig hänt innan!!
Hon brukar "ha så mycket att sköta" när hon spårar så hon tappar koncentrationen.
Men icke i fre!! Helt klockrent! Blev så lycklig, tänkte att lite paus då och då är aldrig fel!
Sen tog jag vår spår stjärna Exa, hon pep å hade väldigt brottom att få på sig selen och få komma iväg.
Där slutade det positivia med den tränignen...
När jag släppte på henne på spåret så flög hon iväg, (vilket jag hade räknat med) men sen vad det inte ett enda rätt...
Missade apporter, vilket aldrig har hänt innan! Hon tappade spåret, hon tramsade å flög runt som en kalv på grönbete.
Så det var bara att ta med spårsakerna ut idag igen, la ett lika "mellan långt" spår till Exa.
Idag var hon lika lycklig å förväntans full, selade på och släppte iväg henne, hon gick som en klocka!
Hela spåret satt som en smäck, tog alla apporter, jobbade som bara det, nog å fint!
Duktiga duktiga labrador!!!
Så nu känns de skit kul att köra på inför lägre!

Annars rullar livet på här ute i Fattig Gullarp, är lite bergodalbana med känslorna imellenåt pga dessa sjuka djur.
Dom betyder ju så oehört mycket för oss!

Vi har även fått 4st nya familjemedlematt, det är Olle, Kalle, Pelle & Nisse. 4st fiskar (gräs karp) som ska äta upp gräset i dammen så den e ren å fin!! :-)

Nu ska Malin J snart hämta Jennie & Stefan som är ute på fylle slag!

/M.B

Kommentarer
Postat av: Jennie

2011-06-19 @ 21:59:47
Postat av: Jennie R

Så himla druckna var vi faktiskt inte. Kunde varit mycket värre ;)

2011-06-19 @ 22:01:29
URL: http://livetisvenstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0