Min fina Pudelrumpa!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Glada min knäppa, dampiga, roliga, påhittiga, energifull, häftiga och alldeles alldeles  underbara Glada! 
När ja började titta efter hund "nr 3" så kollade jag efter en kelpie... Men hittade ingen kombination jag fastnade för. Satt och pratade på msn med Michaela Jansson som har Gladas halvsyster Yxa, hon föreslog en pudel kombination hon trodde mkt på, min reaktion va typ "pudel?!? Jag?!? Tror inte det passar mig med kärring hundar!! men efter lite efterforskning och mailade med Lena så ställde jag mig på kö till en valp. Det skulle födas två kullar, samma pappa och tikarna va besläktade. Bara att vänta och se!
när valparna va födda var där en tik till mig i den "bruna kullen" där va två tikar och valet va mitt, ja valde den större tiken som rymde när hon va 5v och använde buren dom åkt i till vet bes för att klättra ur valphagen!
 
när Glada kom hem till oss travade hon in i våran dåvarande lgh, tog en tross och började leka! och med den inställningen har hon fortsatt genom livet!
inget kan få Glada att avstå från en stunds lek!
glada är en självsäker hund som är genom snäll emot alla hundar, människor, djur! Dock är hon väldigt intensiv och har därför endast några enstaka lek kompisar som orkar med henne.. ;-)
 
träningsmässigt har hon gett mig många många gråa hår och nervsammanbrott, hon har väldigt väldigt mkt driv. Allting går oerhört fort och råkar jag ligga 2sek efter i min tanke har Glada hunnit göra 20 egna saker innan jag får stopp på henne.
men hon är vrål häftig att träna agility med, ger sig aldrig, har en mycket tryck i tassarna, vill alltid det ska bli rätt, självständig men ändå lyhörd! 
på tävlingar ger hon allt hon har och förväntar sig att jag gör det samma! 
Glada är precis lika sprallig och knäpp som jag!!
är väl därför jag och min "kärring hund" kommer så bra överrens!!
älskar Glada så oerhört mycket!! Så jävla häftig hund!!! :-)
fina lilla pudelrumpa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie&Shiva&Leira

Fint inlägg Malin:)

2012-11-14 @ 18:38:06
URL: http://www.nogg.se/shivaojag
Postat av: Jennie

Vad vore kollektivet utan Glada?!?!

2012-11-14 @ 22:34:56
URL: http://livetisvenstorp.blogg.se
Postat av: Michaela

En gång pudel alltid pudel! Tänk va bra att du hade mig där en stund ;-)

2012-11-15 @ 11:31:48
URL: http://aglas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0