Nu är vi igång!!

Igår började agility träningen för Pipen igen efter en paus på 3v.
Jag brukar låta hundarna ha paus lite mitt i grundträningen, låta allt landa.
Så igår var det dags att sätta igång Pipen! När vi kom till Petras lada, bästa stället i hela världen enligt Pipen och hindren plockades fram trodde jag ögonen skulle ploppa ur huvudet! ;-)
Första rundan gick i en ryslig fart, sen lugnade hon sig lite och det blev en riktigt bra träning!! Kul att va igång med Pipen igen!! :-)

Glada tränade givetvis oxå, hon är ju bara bäst!!
Hon går som på ett snöre och gör allt jag ber henne om!!
Hoppas hon kan ta det lugnet och lyhördheten med sig till Vårgårda nästa helg när vi ska tävla!! :-)

Exa fick köra på medium höjd, hon va lite olydig i början och tyckte hon kunde starta utan startsignal. Men efter lite tragglande så kom hon ihåg att man startar inte utan ok! Sen gick hon jätte bra!! :-)

Idag blir det spårträning nu på dagen, sen är det Thai kväll med mamma och pappa i Boalt ikväll!! Ska bli roligt!! :-)

Ta hand om er!!!

M.B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0